Formularze zapisu: przyciągnij i zatrzymaj nowych klientów
W dobie cyfrowej rewolucji, w której większość interakcji z klientem przenosi się do świata wirtualnego, wydajne i efektywne narzędzia komunikacji stają się kluczem do sukcesu w prowadzeniu biznesu online. Stałe dostosowywanie się do rosnących potrzeb odbiorców, zwiększanie ich komfortu w interakcji z Twoim biznesem oraz wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań to już nie luksus, ale konieczność. Jednym z istotnych usprawnień, które możesz wdrożyć z łatwością są formularze zapisu na bezpłatną rozmowę, dostępne także w Web to Learn.
Co tak naprawdę kryje się za tą funkcją? Jakie korzyści przynosi ona dla Twojego biznesu? W jaki sposób możesz w pełni wykorzystać jej potencjał? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na te pytania.
Czym są i jak działają formularze zapisu na bezpłatną rozmowę?
W świecie e-biznesu, gdzie sprawnie działające narzędzia są kluczem do sukcesu, formularze zapisu stają się nieocenione. Są one przeznaczone przede wszystkim do umożliwienia klientom łatwego i szybkiego zapisu na bezpłatne rozmowy, konsultacje czy spotkania online. Nie należy mylić jednak tej funkcji z kalendarzem rezerwacji – z założenia nie jest to rozbudowany system do zarządzania czasem. Głównym celem formularzy jest raczej dążenie do zwiększania interakcji z odbiorcami i konwersji obserwujących Twoje działania w płacących klientów.
Gdy klient odwiedza Twoją stronę i wyraża chęć skorzystania z Twoich usług, formularze te oferują szybką i bezproblemową drogę do umówienia spotkania. Zamiast przeszukiwania strony w poszukiwaniu adresu e-mail czy numeru telefonu, odbiorca oferty po prostu wypełnia formularz, podając swoje dane kontaktowe oraz preferowany termin spotkania.
Dla Ciebie oznacza to prosty i efektywny sposób zbierania informacji od klienta. Zamiast otrzymywania maili w różnych formatach, dostajesz spójną, uporządkowaną informację od każdego klienta, co znacząco ułatwia organizację spotkań.
Nie tylko przyspiesza to proces komunikacji, ale również wpływa na profesjonalny wizerunek Twojej firmy. Pokazuje, że dbasz o czas zgłaszających się do Ciebie osób i chcesz uczynić cały proces współpracy jak najbardziej wydajnym i komfortowym dla obu stron.
Po otrzymaniu informacji z formularza po Twojej stronie pozostaje więc tylko skontaktowanie się z klientem we wskazanym terminie.
Tak może wyglądać strona z formularzem zapisu na rozmowę w Web To Learn:
Po co Ci formularz zapisu na bezpłatną rozmowę?
Każda innowacja w biznesie przynosi szereg korzyści. Formularze zapisu to narzędzie, które może zrewolucjonizować Twój sposób komunikacji z klientami i usprawnić wiele procesów. Warto więc zastanowić się, dlaczego warto wdrożyć to rozwiązanie w swoim biznesie online.
Oszczędność czasu
Formularz zapisu eliminuje konieczność wymiany wielu wiadomości e-mail czy rozmów telefonicznych w celu ustalenia terminu. W rezultacie zarówno Ty, jak i Twój klient, możecie skupić się na istotnych aspektach współpracy, a nie na organizacji spotkania.
Profesjonalizm
Dzięki tej funkcji Twój biznes będzie postrzegany jako nowoczesny i dostosowany do potrzeb klienta. W dobie cyfrowej prezentacja jako marka świadoma technologicznych udogodnień buduje zaufanie i wyróżnia na tle konkurencji.
Automatyzacja
Otrzymujesz powiadomienia o nowych zgłoszeniach, dzięki czemu możesz szybko reagować na potrzeby klienta. Systematyzacja zgłoszeń i automatyczne powiadomienia sprawiają, że żadne zapytanie nie umknie Twojej uwadze.
Zwiększenie konwersji
Poprzez prosty i intuicyjny proces zapisu, klient czuje się bardziej zaangażowany i skłonny do dalszej współpracy. Łatwa dostępność formularza zachęca do podjęcia akcji, co może prowadzić do wyższego wskaźnika konwersji.
Poprawa jakości interakcji
Dzięki zrozumieniu potrzeb klienta już na etapie wypełniania formularza, możesz lepiej przygotować się do rozmowy i dostarczyć wartości od samego początku współpracy.
Przejrzystość
Klient dokładnie wie, czego się spodziewać. Wypełniając formularz, może też dostarczyć Ci informacji o swoich oczekiwaniach, co pozwala lepiej przygotować się do spotkania.
Zapewnienie elastyczności
Dzięki formularzom klienci mogą wybrać najbardziej dogodny dla siebie termin spotkania, co zwiększa szanse na zainicjowanie kontaktu.
Centralizacja informacji
Wszystkie zgłoszenia i dane klientów są gromadzone w jednym miejscu, co ułatwia zarządzanie nimi i pozwala na łatwiejsze ich przetwarzanie.
Dostępność 24/7
Klient może zapisać się na spotkanie w dowolnym momencie, niezależnie od Twoich godzin pracy. Dzięki temu nie tracisz potencjalnych klientów, którzy preferują dokonywanie rezerwacji poza standardowymi godzinami Twojej aktywności.
Jak możesz wykorzystać formularze zapisu w swoim biznesie?
Zastanawiasz się, jak w praktyce wykorzystać formularze zapisu w swoim biznesie? Może doceniasz ich potencjał, ale nie wiesz, czy sprawdzą się u Ciebie? Poniżej przedstawiamy kilka sprawdzonych sposobów, które pokażą Ci, jak skutecznie włączyć te narzędzia do Twojej strategii sprzedażowej i komunikacyjnej.
Indywidualna wycena produktu
Klienci cenią sobie spersonalizowane podejście. Jeśli oferujesz produkt czy usługę, którego cena może zależeć od wielu czynników, umieszczenie formularza bezpośrednio pod opisem produktu pozwoli odbiorcy na łatwe zapytanie o indywidualną wycenę. To proste rozwiązanie, które eliminuje potrzebę wielokrotnych wiadomości czy rozmów telefonicznych.
Darmowa lekcja próbna
Dla wielu branż, zwłaszcza w edukacji czy usługach doradczych, darmowa lekcja próbna może być świetnym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów. Formularz zapisu pozwala na łatwą organizację takich spotkań i daje klientowi poczucie, że inwestuje swój czas w wartościową próbkę usługi.
Alternatywa dla opcji „kup teraz” na webinarze
Czasami bezpośrednia opcja zakupu może być zbyt nachalna dla niektórych klientów. Oferując alternatywną ścieżkę poprzez formularz zapisu, dajesz im szansę na bezpośredni kontakt i wyrażenie swoich oczekiwań, co z kolei buduje poczucie ekskluzywności oferty. Świetnie sprawdzi się to szczególnie, jeśli oferujesz produkty z wyższej półki.
Przekonanie niezdecydowanych uczestników webinaru
Każdy klient jest inny i niektórzy potrzebują dodatkowego przekonania. Umożliwienie bezpośredniego kontaktu i rozmowy z ekspertem może być tym, czego potrzebują, aby podjąć decyzję o zakupie. W ten sposób możesz „uratować” wiele potencjalnych konwersji podczas swojego webinaru.
Rozwianie wątpliwości podczas okienka sprzedażowego
Formularz zapisu świetnie sprawdza podczas ofert ograniczonych czasowo. Wielu przedsiębiorców korzystających z techniki okienek sprzedażowych wysyła w trakcie ich trwania maile z formularzem kontaktowym i zaproszeniem do rozmowy do wszystkich swoich klientów. Działają one wówczas jako forma rozbijania obiekcji, ale też sposób informowania o trwającej kampanii promocyjnej.
Darmowa konsultacja jako początek lejka
Dzięki formularzom zapisu na rozmowę nie tylko poznasz lepiej swoich klientów, ale również będziesz miał okazję zaprezentować im wartość, jaką oferujesz. Wprowadzenie ich do Twojego lejka sprzedaży w taki sposób może znacząco zwiększyć ich zaangażowanie oraz okazać się pierwszym krokiem do zakupu bardziej zaawansowanych produktów lub usług.
Bezpłatna prezentacja systemu
Jeśli oferujesz rozwiązanie technologiczne czy też system, pozwól potencjalnym klientom zobaczyć, jak działa to w praktyce. Prezentacja może rozwiać wątpliwości i ukazać korzyści płynące z zastosowania Twojego rozwiązania. Formularz zapraszający do umówienia się na taki pokaz może zostać zamieszczony w reklamie Twojego produktu lub na stronie z ofertą.
Indywidualne korepetycje
Zamiast oferować jednolity kurs czy program nauczania możesz dać możliwość zorganizowania serii sesji, które będą dostosowane do indywidualnych potrzeb uczestnika. Formularz, w którym klient podaje preferowaną datę i godzinę lekcji, pozwala więc na elastyczne planowanie i oszczędza Twój czas.
Stwórz własny formularz zapisu na rozmowę z Web To Learn
Formularze zapisu stanowią rewolucyjne narzędzie w świecie cyfrowego biznesu. Umożliwiają one nie tylko oszczędność czasu i zautomatyzowanie procesów, ale także stanowią most komunikacyjny pomiędzy przedsiębiorcą a klientem. Ułatwiają mu wyrażanie swoich potrzeb, a Tobie – dostosowanie oferty do indywidualnych oczekiwań. Warto pamiętać, że dzięki formularzom możesz również efektywnie zwiększyć konwersję, budować długotrwałe relacje z klientami oraz wyróżnić się na tle konkurencji.
Jeśli jesteś gotów, by skorzystać z potencjału tej funkcji, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość! Teraz opcja ta jest dostępna także w Web To Learn. Aby stworzyć własny formularz kontaktowy zaloguj się do panelu admina, a następnie otwórz zakładkę „Moja strona” i wybierz z listy „Zapis na rozmowę”.
Zachęcamy Cię do eksperymentowania i odkrywania, a jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem online i wciąż masz wątpliwości, jakie możliwości stwarza Web To Learn, pamiętaj, że możesz umówić się na bezpłatną prezentację naszego systemu, klikając tutaj.
Więcej szczegółowych informacji na temat formularzy zapisu znajdziesz również w sekcji FAQ dostępnej tutaj.
O autorze
Tomasz Lidzbarski
Kulturoznawca, podróżnik, przewodnik i wykładowca. Pochodzi z Kaszub, ale pomieszkiwał też z tajskimi rybakami oraz tubylcami w ekwadorskiej części Amazonii. Serce pozostawił jednak w Grecji i to właśnie mieszkańcy, kultura i język tego kraju są mu szczególnie bliskie. Głód świata i nowych doświadczeń zaspokaja także w rzeczywistości online i branży kursów internetowych, dzięki której może łączyć pracę i pasję. Aktualnie przygotowuje własne szkolenia online oraz katalog produktów cyfrowych. Kolejne przystanki swojej wirtualnej wędrówki opisuje na blogu Web To Learn.