Sekret większej konwersji Twoich ofert – Strategia Bonus Wall!

 

 

Czy ty też pragniesz większej konwersji – chcesz, by odbiorcy twoich ofert nie tylko je przeglądali, ale zmieniali się w klientów dokonujących zakupów?

To zrozumiałe! W końcu na tym w dużej mierze opiera się sukces w sprzedaży kursów online oraz innych produktów cyfrowych. Niezadawalające wyniki sprzedaży nie zawsze świadczą o problemie z twoim produktem. Istota sprawy kryje się jednak w przekonaniu klienta o realnej wartości twojej oferty!

 

Wartość – kluczowy czynnik wpływający na decyzje klientów

Na współczesnym, konkurencyjnym rynku, to wartość dostarczana przez produkty lub usługi jest kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzje konsumentów. Klienci coraz bardziej zdają sobie sprawę z różnorodności dostępnych opcji i skupiają się na tym, jakie korzyści mogą uzyskać w zamian za swoje inwestycje.

Wartość nie ogranicza się jedynie do aspektu cenowego, lecz obejmuje również jakość, funkcjonalność, dostępność oraz wyjątkowe doznania związane z marką lub produktem. Dlatego też, skuteczne strategie marketingowe skupiają się na komunikowaniu unikalnej wartości oferty, aby przekonać konsumentów, że jej wybór przyniesie większe korzyści niż te, które oferuje konkurencja.

 

Multiplikacja wartości, czyli „Strategia Bonus Wall”

Jednym z najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych sposobów na dodanie wartości do twojego kursu online jest wykorzystanie Strategii Bonus Wall, czyli ściany bonusów. Polega ona na dodawaniu do oferty dodatkowych produktów, usług lub innego typu korzyści, które zwiększają wartość danej propozycji zakupowej w oczach klienta.

Dlaczego to działa?
To proste. Każdy człowiek chce przecież za swoje pieniądze otrzymać jak najwięcej. Kiedy klient trafia więc na ofertę, która nie tylko spełnia jego podstawowe potrzeby, ale dostarcza mu również ogrom innych profitów – coś, co zaskakuje i przekracza jego oczekiwania – automatycznie staje się bardziej skłonny do zakupu.

 
Tak wyglądał fragment ściany bonusów w jednej z ofert Web To Learn:

 

 

Dawaj klientom rzeczywistą wartość a nie jej iluzję

Dodatkowe bonusy mogą zatem zwiększyć przekonanie o wartości twojej oferty w oczach klienta. Nie chodzi tu jednak o iluzję. Dodatki, które oferujesz powinny być rzeczywiście przydatne i w znaczący sposób wzbogacać doświadczenie klienta z produktem, który nabywa.

W branży kursów online doskonale sprawdzą się na przykład uzupełniające materiały edukacyjne, dostęp do ekspertów, gotowe szablony czy narzędzia, które uczniowie mogą zastosować w praktyce. Takie suplementy z pewnością sprawią, że klient od razu zrozumie, że płaci nie tylko za same informacje, ale również kompleksowe wsparcie, które pozwoli mu lepiej przyswoić i wykorzystać zdobytą wiedzę.

 

Większa wartość = wzrost zaangażowania odbiorców

Bonus Wall nie tylko zwiększa percepcję wartości, ale również promuje zaangażowanie. Kiedy klient otrzymuje dodatkowe materiały i korzyści, jest bardziej skłonny angażować się w kurs i wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce. Szkoda byłoby mu bowiem, aby cenne bonusy się zmarnowały. Dzięki nim jest więc zmotywowany, by przejść przez cały kurs, a nie tylko skorzystać z pierwszych kilku lekcji.

Większa wartość = wzmocnienie relacji z klientem

Dodatkowe bonusy to również doskonały sposób na zbudowanie i wzmocnienie relacji z klientem. Kiedy oferujesz coś więcej niż tylko podstawowy produkt, pokazujesz, że naprawdę zależy ci na sukcesie swoich odbiorców. To buduje zaufanie i lojalność, co może prowadzić do powtarzalnych zakupów i polecenia twoich kursów oraz innych produktów cyfrowych innym.
 

Co znajdzie się na twojej ścianie bonusów?

Skorzystanie ze Strategii Bonus Wall jest więc niezaprzeczalnie skutecznym sposobem na zwiększenie konwersji sprzedaży. Dodając wartość, zwiększając zaangażowanie i budując relacje, możesz przekonać więcej potencjalnych odbiorców do wyboru właśnie twojego kursu czy innego produktu cyfrowego. Pamiętaj jednak, że wszystkie dodatki powinny być spójne z produktem podstawowym oraz potrzebami twoich klientów. Wówczas będą naprawdę wartościowe. Gorąco zachęcam cię, by już dziś wdrożyć omawianą strategię.

Czy wiesz już co znajdzie się na twojej ścianie bonusów? Jeśli nie, rzuć okiem na poniższą listę z 30 pomysłami na wartościowe bonusy.
 

Pobierz 30 pomysłów na wartościowe bonusy, obok których Twoi klienci nie przejdą obojętnie

 

Pobierz listę pomysłów (PDF 7,6 MB)

 

 

O autorze

Michał Lidzbarski

Od 7 lat z sukcesem pomaga nauczycielom, twórcom internetowym, trenerom, coachom i wykładowcom tworzyć i sprzedawać produkty cyfrowe. Wydał kilkanaście autorskich kursów online i jest współautorem 4 książek. Przeprowadził ponad 50 własnych webinarów sprzedażowych z konwersją sprzedaży na poziomie około 10%. Sprzedał ponad 2000 dostępów do swoich autorskich kursów online. Jest pomysłodawcą i współwłaścicielem Web To Learn – wiodącej w Polsce platformy do tworzenia i sprzedaży kursów online, webinarów i e-booków. Poprzez to narzędzie twórcy internetowi wygenerowali już ponad 123 000 000 zł przychodu i obsługują około 480 000 użytkowników.

Michał Lidzbarski
29.11.2023, 14:28